Wrocław: Jarmark Bożonarodzeniowy – będzie inaczej. Nowe zasady jarmarku we Wrocławiu

We wtorek ratusz ogłosił konkurs na koncepcję organizacji Jarmarku Bożonarodzeniowego w stolicy Dolnego Śląska na lata 2020 – 2023. Warunki przetargu pokazują, że będzie on dostępny tylko dla dużych graczy – na jarmarku ma stanąć minimum 70 stoisk handlowych i ma trwać przynajmniej 3 tygodnie. Paweł Cymbor z Wrocławskiego Ruchu Obywatelskiego przekonuje, że jest niewiele firm które mogą wykazać się doświadczeniem w organizacji imprezy na tak dużą skalę, co znacznie ograniczy liczbę ofert. Zgłoszenia przyjmowane są do 24 lutego, otwarcie nastąpi 4 dni później – 28 lutego. Miasto podpisze umowę z nowym organizatorem wraz z początkiem marca.

Miasto zastrzegło, że żaden z wystawców nie może korzystać z jednorazowych toreb foliowych, towary będą mogły być sprzedawane wyłącznie w biodegradowalnych opakowaniach. Z jarmarku znikną też plastikowe sztućce, talerze i słomki, dopuszczalne będą wyłącznie papier, drewno oraz naczynia ceramiczne, które będzie można umyć i wykorzystać ponownie. Zmiany obejmą również obróbkę jedzenia, podczas przygotowywania dań korzystać będzie można z grilli elektrycznych lub gazowych, te opalane drewnem lub węglem znikną z Jarmarku Bożonarodzeniowego. Organizator będzie musiał również zadbać o postawienie koszy na segregowane odpady.

Podobnie jak w poprzednich latach miasto nie pobierze opłaty za udostępnienie terenu organizatorowi. Przeciwni takiej formie są działacze Wrocławskiego Ruchu Obywatelskiego. Członkowie WRO przekonują, że miasto powinno, choć częściowo, uczestniczyć w zyskach z Jarmarku Bożonarodzeniowego i wskazują, że organizatorzy osiągają ogromne dochody dzięki temu wydarzeniu. Ponadto działacze WRO wskazują, że niepobieranie żadnych opłat od firmy organizującej event jest krzywdzące w stosunku do przedsiębiorców prowadzących firmy na Rynku, którzy płacą czynsze i podatki.

W oficjalnej odpowiedzi na te zarzuty prezydent Wrocławia Jacek Sutryk wskazuje, że oprócz handlu jarmark to także bezpłatne imprezy i warsztaty organizowane dla dzieci, w tym parady, widowiska i animacje, oraz że organizator sam pokrywa wszelkie koszty związane z przedsięwzięciem.



Źródło by [author_name]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *