Wrocław: UOKiK ws. GetBack – “wprowadzali konsumentów w błąd”

Decyzja UOKiK ws. GetBack

Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ogłosił decyzję w sprawie działalności firmy GetBack. Zdaniem urzędu wrocławska spółka stosowała nieuczciwe praktyki wobec klientów i właśnie przez to podejmowali oni decyzje dotyczące dużych kwot. Według UOKiK, gdyby firma umożliwiła dostęp do rzetelnych informacji wiele osób nie zdecydowałoby się na inwestycje.

“Podczas oferowania obligacji przez GetBack doszło do wielu nieprawidłowości. Przedstawiciele spółki wprowadzali konsumentów w błąd twierdząc, że obligacje korporacyjne to bezpieczna inwestycja, sytuacja firmy jest dobra, a oferta jest ekskluzywna i ograniczona w czasie” – podsumował prezes.

Postępowanie w sprawie GetBack potwierdziło wszystkie trzy zarzuty, które przedstawiono firmie:

“Decyzja potwierdza wprowadzenie konsumentów w błąd przy oferowaniu obligacji korporacyjnych przez GetBack – tym samym po uprawomocnieniu się będzie stanowiła prejudykat dla sądów i może znacząco ułatwić dochodzenie przez konsumentów ich ewentualnych indywidualnych roszczeń cywilnoprawnych, innych niż to, co przewidują postanowienia układu spółki z wierzycielami” – dodaje Tomasz Chróstny.

Według Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wrocławska spółka GetBack stosowała nieodpowiednie praktyki do 31 marca 2018 r. UOKiK przekazał firmie, że ma ona udostępnić na stronie internetowej oświadczenia z informacją o nieprawidłowościach i linkiem do decyzji.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.



Źródło by [author_name]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *